Twister

Marketing Ideer til fotografer - Hvordan får man flere kunder og øget omsætning.

Fotografi Marketing

Er du en god fotograf, men kæmper for at få flere kunder og øge din omsætning?

Som i enhver virksomhed, hvis du ønsker vækst og flere kunder, har du brug for at markedsføre dig selv bedre.

Heldigvis for dig, behøver du ikke at bruge tonsvis af penge på reklamer eller kampagner for at blive mere synlig.

Ved hjælp af lave omkostninger, effektiv internetmarkedsføring og traditionelle markedsføringsmetoder, kan du tiltrække mange nye kunder og derved tage din fotografivirksomhed til det næste niveau.

Herunder er en liste over tips, der kan drive din fotografivirksomhed mere opmærksomhed. Du behøver ikke nødvendigvis at implementere dem alle med det samme. Vælg og vrag mellem dem, du finder mest overkommelig og du hurtigt kan starte med. Når du har opbygget momentum, kan du blive mere kreativ og prøve andre metoder.

Sørg for at vurdere effekten af hver metode – men vigtigst sørg for at gøre det der er sjovt!

Lav-omkostninger men alligevel slagkraftig internet markedsføringsmetoder som øger din fotografivirksomhed
Internettet giver giver dig masser af værktøjer og metoder til at skabe opmærksomhed omkring din virksomhed og tiltrække nye kunder. Selv om der er masser af muligheder, vil jeg kun beskrive de mest populære og effektive.

  • Få en professionel webdesigner til at designe og bygge en professionelt udseende, søgemaskine effektiv, og attraktiv hjemmeside til dig - Det er det værd! Følg disse tips til at skabe en velindtjenende hjemmeside:
    1. SEO (Search Engine Optimize) din hjemmeside - Hvis du ikke ved hvordan man gør, så få en professionel til at gøre det for dig. Hvis dette udføres korrekt, hjælper det folk til at finde din hjemmeside, når de søger efter dine tjenester i dit lokalområde. Husk at indarbejde søgeord relateret til din specialiteter (dvs. "Seattle Wedding Photographer").
    2. Have en overbevisende "About" eller - "Om Mig" side som er muligheden for at fange dit publikum ved at dele din historie og detaljer om dine kvalifikationer. Dette er meget vigtigt!
  • Opret en Facebook Side - Facebook har et stort fællesskab af brugere. Det virker som alle, fra dine venner til naboer og præst er på Facebook. Dine muligheder er her også! Så det giver mening for dig at skabe din profil på Facebook. Begynd ved at oprette en facebook side, uploade så nogle af dine bedste billeder. Du kan oprette en mappe for "bryllupsbilleder", en for "portræt fotos" og én for "landskabsbilleder". Dernæst spørg alle dine kunder, venner og familiemedlemmer til at "like" din side. Be dem om at spørge deres venner og få dem til at "like" din side. Når du har fået antallet af fans til en anstændig størrelse, kan du begynde at engagere og promovere på mange forskellige måder. Du bør helt sikkert dele alle de seneste billeder, du har taget. Nu og da kan du tilbyde en form for tilbud eller rabat. Derudover kan du bruge Facebook’s annoncer til at annoncere målrettet til lokale folk.
  • Opsæt din virksomheds profil på Google Places og Yelp – Yelp og Google Places er hvor lokale folk søger efter lokale virksomheder og tjenester. Det er helt afgørende at du har en tilstedeværelse på disse 2 steder! Sørg for at du har en færdiggjort profil for din virksomhed og få kunder til at skrive anmeldelser om dig.

Glem ikke disse traditionelle, men effektive markedsføring metoder
Disse traditionelle markedsføringsmetoder fungere fordi de er omkostningseffektive og virker. Så tag din markedsførings hat på og kom i gang!

  • Tilbyd at tage billeder for non-profit eller velgørende organisationer - Ved frivilligt arbejde, kan du hjælpe en god sag og på samme tid få du gratis eksponering. Vær villige til at chatte med fremmede og bring masser af visitkort.
  • Giv rabatkort til dine kunder til at give videre til deres venner og familiemedlemmer. Du kan også vælge at have en vis form for henvisning rabat for dine kunder.
  • Arbejd sammen med andre lokale virksomheder og markedsfør sammen. I kan hjælpe hinanden med at dele ud af din partners visitkort til dine kunder og de gør det samme for dig.
  • Opsæt og læg dit visitkort på offentlige steder så som restauranter, biblioteker, boghandlere, dit lokale træningscenter, osv.
  • Tag billeder af tilfældige mennesker, som du finder interessante, tilbyd at e-maile dem billederne gratis. Du kan derefter bede dem om at tjekke din web eller facebook side ud for at se flere eksempler på dine værker.

Aflever billeder til dine kunder på USB sticks med dit logo
For fotografer har CD'er og DVD'er været de mest anvendte lagermedier til at levere billeder til deres kunder. De er omkostningseffektive og velegnet til det meste.

Men hvis en CD eller DVD får en skramme, er den ikke længere er funktionelt. Desuden har de lav læsse og skrive hastigheder.

Et bedre alternativ ville være at bruge USB stiks. Prismæssigt er de nu blevet mere overkommelige, er meget holdbare, har utrolig lagerkapacitet, holder meget længe, og er meget små i størrelserne.

Desuden kan du få dem med dit logo og webadresse. Med alle disse overbevisende fordele, vil levering af billeder til dine kunder ved hjælp af tilpassede USB stiks være en fantastisk måde at glæde dine kunder. Hver gang de viser og deler fotos med USB-nøglen til deres bekendte får du stor eksponering, og de vil med det samme bemærke din virksomhed og din professionelle markedsføring.

Markedsføring af din fotografivirksomhed med et USB visitkort
Markedsføring af din fotografivirksomhed med et USB Business Kort

Forskellige modeller af USB stiks
Forskellige modeller af USB-nøgler

Del gerne dine fotograf markedsførings idéer her
Har du succes med at bruge andre marketing-strategier til at øge din fotografivirksomhed? Kan du dele dem med andre ved at kommentere herunder!


flashbay ForfatterPeter Nguyen
1 Kommentarer | Indtast din 
Josiah Gallo, www.LazerDesigns.com | 28 Jun, 2011
Great call, photographers can really upsell the USB drive feature. A lot easier to use than a CD, and it can be reused. I know I'd prefer to get photos on a USB than a CD
*
* Vil ikke blive vist
(hvis anvendelig)
Kommentarer fra forfatter vil blive sendt til dig via email.
Når du sender denne henvendelse vil din data behandles i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.