Twister

Blog Den mest omkostningseffektive metode til at opbygge brand kendskab til din virksomhed

image of customized usb flash devices for building brand awareness

Ved du hvor meget dit brand er værd? Vigtigere er det, at din målgruppe bevidste om dit brand?

Vigtigheden af at opbygge dit brand

Opbygning af et bundsolidt brand er måske den bedste langsigtede marketingstrategi. Store selskaber som Coca Cola, McDonald, Nike osv. Investerede kraftigt i opbygningen af deres mærker gennem reklamer, events sponsorater, og berømthed påtegninger.

Og at investeringerne normalt fører til store belønninger i form af navn anerkendelse, højere opfattet værdi, premium prisfastsættelse, kundeloyalitet og gentagne køb.

Ifølge Interbrand er Best Global Brands rapporten, har Coca Cola en forbløffende brand værdi af 70 milliarder dollars, mens McDonald er på 33 milliarder dollars og Toyota er på 26 milliarder kroner.

Interbrand's 2010 Top 10 Brands
Interbrand's Top 10 brands list

Desuden giver et brand en langvarig værdi for en virksomhed. Konkurrenter kan stjæle dine ideer og naturkatastrofer kan ødelægge alle dine fysiske aktiver, men et stærkt brand vil stadig overleve.

Hvordan man opbygger et brand for din virksomhed i 3 trin

Opbygning af et brand tager tid, strategisk planlægning, indsats, og mange andre immaterielle aktiver. Men jeg tror, du kunne opbygge en succesrig brand for din virksomhed, hvis du følger disse 3 trin:

  1. Identificer, hvad du ønsker dit brand til at repræsentere i form af billede, fordele og lover.
  2. Opret og opbyg dit brand image gennem dit logo, din emballage, din konsekvente kundeservice, dit produkts funktioner og fordele, etc.
  3. Skab opmærksomhed omkring dit brand gennem forskellige reklamer og salgsfremmende metoder..

Den mest omkostningseffektive metode til at opbygge brand awareness

Antages det, at du allerede har taget skridtet til at identificere og skabe dit image og fordele, er det næste afgørende skridt at skabe opmærksomhed om dit brand.

Da din virksomhed ikke har millioner af dollars i reklame og marketing budget som Coca Cola, McDonald, eller Nike, hvordan kan du skabe opmærksomhed om din virksomheds brand uden at bruge en formue? Her er en idé; brug salgsfremmende produkter!

I modsætning til andre reklame medie, engagerer salgsfremmende produkter forbrugerne, er værdsat af modtagerne, giver gentagne eksponeringer af dit brand uden ekstra omkostninger, og koster enhel del mindre end andre former for reklamer og kampagner.

Desuden har forskellige eksperimentelle undersøgelser, herunder undersøgelser foretaget af Georgia Southern University, Baylor University og PPAI, konsekvent vist, at modtagere af salgsfremmende produkter har en langt mere positivt billede af en virksomhed. Derudover er de mere tilbøjelige til at henvise virksomhedens produkter eller tjenester til venner og familie end forbrugere, der ikke modtager salgsfremmende produkter.

Bemærk, at ikke alle salgsfremmende produkter er ens dog. For at være effektiv, skal salgsfremmende produkter være funktionelle, nyttige, og har opfattet værdier. Reklameprodukter mangler alle eller nogle af disse elementer, der normalt ender i papirkurven. Endvidere kan de ved hjælp af lav værdi eller lav kvalitets salgsfremmende produkter potentielt skade dit brand image.

Hvorfor tilpassede USB stiks er ideelle salgsfremmende produkter

Blandt den overflod af salgsfremmende produkter tilpasset på markedet, er USB stiks imprintede med din virksomheds logo og forretningsmæssige budskab er en af de mest kraftfulde salgsfremmende værktøjer.

Populære USB stiks med logo
Popular models of customized usb flash drives

Der findes forskellige stilarter (USB kreditkort, USB stiks, USB flaskeåbner, træ USB stik, osv.) for dig at vælge imellem. Selv om små i størrelserne, drev USB-pakke masser af opbevaringsplads, med de fleste leverandører, der tilbyder USB stik med hukommelse kapaciteter fra 32 MB hele vejen op til 16 GB eller mere.

USB stiks er ofte anvendendt af forbrugere til at dele og overføre musik, videoer og andet digitalt indhold fra en computer til en anden. Hver gang de anvendes, er dit brand udsat for modtagerne og modtagernes venner og familiemedlemmer ved nul omkostninger for dig.

Sammenfattende bør du opbygge dit brand ved en løbende markedsføring indsats, som kunne give store fordele for din virksomhed i det lange løb. Hvis du er på udkig efter omkostningseffektive salgsfremmende metoder til at skabe opmærksomhed for dit brand, bør du overveje tilpassede USB stik.

Gør mærkenavne noget for dig?

For hovedparten af din købsbeslutninger, behøver du kun købe mærkevareprodukter? Del dine tanker nedenfor!

Relaterede artikler


flashbay ForfatterPeter Nguyen
5 Kommentarer | Indtast din 
Thomas , HP | 03 Apr, 2011
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
Howardhemtom , google | 27 May, 2012
hi there  linda  i got it from a mate so   i think this is there  contact 
 and details,ring them if you need them in a hurry ,tell them  Howard hemtom  told you to ring
michaeldalsoon , google | 26 Jun, 2012
hi gerry if you are still in need of  them  i think this  is the site  
 and details,check out there great prices , mention  m dalsoon  recommened you
Luca Williams | 13 Feb, 2014
nawwwwww brilliant!!!!!!!!! absolutley brillinat
ollie maxwell | 13 Feb, 2014
Great article! You should never stop building your brand. Unfortunately, most companies are cutting their marketing budget and are not investing in any brand building efforts.
*
* Vil ikke blive vist
(hvis anvendelig)
Kommentarer fra forfatter vil blive sendt til dig via email.
Når du sender denne henvendelse vil din data behandles i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.