Twister

Overtalelses teknikker til at øge salget

persuasion techniques for salesHvis du arbejder inden for salg og marketing, har du sandsynligvis tilbragt det meste af din tid at komme op med ideer og strategier til at overtale folk til at købe eller prøve dine produkter.

Overtalelse er en vigtig egenskab, der kan hjælpe dig med hurtigt at nå dine mål, hvad enten det er i erhvervslivet eller dit personlige liv. Men det er en kunst at kun annoncører, sælgere, eller politikere er begavet med?

Efter at have læst Robert Cialdi’s bog, "Influence: The psychology of persuasion", har jeg opdaget, at indflydelse er en videnskab. Den gode nyhed er, at du ikke behøver at være velsignet med et godt udseende og charme til at være god til at påvirke eller overtale.

Hvordan kan du blive bedre til at påvirke mennesker? Roberts bog diskuterer de følgende 6 principper som spiller en central rolle i at overtale eller påvirke folk: gensidighed, knaphed, sympati, myndighed, socialt bevis, og engagement / konsistens.

Cialdi bog er baseret på hans år med at observere og studere indflydelses metoder til professionelle sælgere, kult ledere og politikere. Ifølge Cialdini, har hver af disse principper evnen til at skabe en "autopilot" compliance reaktion fra folk.

Klar til at lære hemmelighederne ved at overtale folk? Her er de 6 "Weapons of Influence" du kan bruge til at hjælpe dig med hurtigt at nå dine mål:

Weapon of Influence #1 - Gjensidighet

principle of reciprocity in persuasionGensidighedsprincippet indebærer, at når nogen gør noget rart eller giver noget til dig, vil du naturligvis føle dig forpligtet til at gøre gengæld. Det betyder ikke noget, hvis fordelen er ønsket eller uønsket. Vi føler bare en følelse af gældsætning over for denne person. Nogle gange, kan den retunerende ting være meget større end den der er modtaget!

Hvordan du anvender "Gensidighed" i din virksomhed - At give gaver til dine potentielle kunder eller kunder er en effektiv metode til at opnå goodwill og endear din virksomhed til dine kunder eller potentielle kunder.

Mens de gaver, ikke behøver at være dyre, bør de være nyttige, og have opfattet værdi. En af de bedste gaver at give dine potentielle kunder eller eksisterend kunder er USB stiks med logo. Brandede USB stiks kan tilpasses med dit firmas logo og forudinstalleres med dit produktkatalog, præsentationer, eller videoer til at give din forfremmelse et stort løft.

Derudover kan du også give nyttige og pædagogiske indhold væk i de former, E-bøger og videoer. At forære indholdet er meget effektiv til leadgenerering.

Weapon of Influence #2 - Engagement og sammenhæng

Dette princip er baseret på den forudsætning, at folk kan lide at opføre sig på en ensartet måde. Når vi træffer en afgørelse eller tager stilling, vil vi handle og reagere på måder, der er i overensstemmelse med, hvad vi besluttede. Desuden ville vi stærkt retfærdiggøre og forsvare vores tidligere beslutninger.

Ideen er her at få nogen til at tro på noget småt eller gøre en lille indsats først. Når de er begået, er de mere tilbøjelige til at acceptere en større opgave eller større idéer senere.

Desuden vil folk selv prøve at forsvare deres handlinger, selv om deres handlinger ikke erpopulære eller forkert. Denne metode effektivitet forstærkes, når aftalen er lavet foran andre mennesker.

Sådan anvendes dette princip i din virksomhed - De fleste mennesker er usandsynlige til at købe fra dig ved første eksponering eller første møde. Hvorfor? De har ikke nok oplysninger eller data om dig endnu.

Men hvis du kan få dem til at forpligte sig til at afprøve dit produkt eller din service gratis (gratis prøveversioner eller gratis prøver), så vil de med tiden betale for at bruge dine produkter eller tjenester. Alternativt kan du overbevise dem om at starte ud med en billigere plan først, og derefter overtale dem til at opgradere senere. Det centrale er at få folk til at forpligte sig til noget mindre eller med lav risiko først.

Weapon of Influence #3 - Social Proof

Vi er tilbøjelige til at følge, hvad andre gør, især når vi ikke har nok information eller oplevelser til at handle selvstændigt. Denne teknik bruges preval af de fleste marketingsfolk.

Et eksempel er på klubberne. Tilbage i min clubbing dage, ville mine venner og jeg køre rundt i SanFrancisco på fredag ​​aftener og forsøge at finde en danse klub. Vi så ofte linjer af folk udenfor en klub. Vi troede, at det skete inde i klubben, men vi fandt ud af, at udsmideren netop holdt linjen for at få det til at se ud som om det var et happening sted.

Hvordan anvendes "socialt bevis" for din forretning - At vise logoer af nuværende kunder og kundernes Begejstring på din hjemmeside er en fantastisk måde at anvende "socialt bevis" princippet. Derudover bruger berømtheder eller kendte offentlige skikkelser, der matcher demografien for din målgruppe til at godkende dine produkter eller tjenesteydelser er også en kraftig "social bevis"-metode.

Weapon of Influence #4 - Syntes om

liking in persuasionFolk er mere tilbøjelige til at købe eller reagere på folk, som de syntes om. Selv om det ikke er fair, er attraktive folk normalt bedre til at overbevise andre end gennemsnitteligt udseende folk. Andre faktorer, der påvirker smag omfatter: at have den samme baggrund, dele samme interesser, venlig og varm personlighed.


Hvordan anvendes "smag" for din virksomhed - Du kan øge øge din smag faktor ved at forbedre din præsentation og dit forhold til mennesker:

  •     Hvis du har en butiksfacade, sørg for at det er rent, pænt og velindrettet.
  •     Hvis du har en hjemmeside, sørg for at det ser professionelt ud, attraktivt, og brugervenligt.
  •     Når du mødes med potentielle kunder og kunder, så sørg for du er velplejet og velklædt. Lyt til dem, smil til dem, og være oprigtig overfor dem.
  •     Kom til at kende dine kunder på et personligt plan - Det er den bedste måde at forbinde med dem!

Weapon of Influence #5 - Myndighed

Vi stoler på mennesker med autoritet og er mere tilbøjelige til at reagere på deres anmodninger eller kommandoer. Myndigheds status kan opnås ved at tjene bestemte titler og kvalifikationer (læger, professorer, guruer, Masters) eller gennem mange års træning for at opnå ekspertniveau status.


Hvordan etablerer du "myndighed" i din virksomhed - Du kan oprette myndighed for dig selv og din virksomhed ved at vise eller afsløre dine legitimationsoplysninger, licenser, certifikater, års erfaringer, priser osv.

Weapon of Influence #6 - Knaphed

Jeg er sikker på de fleste af jer kan forholde sig til princippet om "knaphed". Når noget er sparsomt eller svært at få, vil vi bare have det mere, om det er en dato eller et produkt. Ideen med knaphed øger vores frygt for at miste ud af noget muligvis godt.

Dette kan være en stærk motiverende og masser af marketingfolk og annoncører har med succes brugt denne taktik.

Hvordan til at anvende "knaphed i din virksomhed" - Du kan bruge knaphed på din markedsføring ved at tilbyde dine produkter i begrænset mængde eller har en deadline for en særlig forfremmelse.

Ideen er at lade folk vide, at hvis de ikke tager handlinger nu, ville de gå glip af en chance for at få denne særlige produkt eller de ville vente et par måneder at få mulighed for at købe produkterne igen. Bare sørg for fristens udløb eller begrænsede mængder er sande.

Anvend disse principper of forbedre din virksomhed startende i dag!

De overstående 6 principper er kraftfulde teknikker du kan bruge i dag for at få flere kunder og øge dit salg.

Ved at forstå mere om menneskelig adfærd og hvad der udløser folk til at reagere positivt på dine henvendelser, kan du hurtigt opnå succes. Dog skal power kommer med ansvar. Vær venlig ikke at bruge disse kraftfulde teknikker til at manipulere folk på en dårlig måde eller til andre uetiske formål!

Har du andre påvirkelse eller overtalelses tips til at dele?

Hvis du med succes har brugt andre påvirkelse eller overtaleses teknikker med succes, kan du dele ved at kommentere nedenfor! :


flashbay ForfatterPeter Nguyen
2 Kommentarer | Indtast din 
oluwasanmi oyewumi, high impact markrting | 31 Jan, 2013
these are amazingly simple yet powerfully effefective persuasion strategies. great post
Boladale | 10 Dec, 2013
Great, my induction!
*
* Vil ikke blive vist
(hvis anvendelig)
Kommentarer fra forfatter vil blive sendt til dig via email.
Når du sender denne henvendelse vil din data behandles i overensstemmelse med vores Privatlivspolitik.